Aquests darrers dies del mes de maig, les cuineres dels càterings dels menjadors escolars s’han animat a cuinar carn de be ecològic. És de les finques Ruma Nou i Sant Josep, de Ferreries; on en Pito Barber hi treballa l’agricultura i la ramaderia amb certificació ecològica, amb el màxim respecte a la terra. Sa Cooperativa San Crispín s’encarrega de tallar la carn i dur-la directament a les cuines.
Els infants que queden a dinar als menjadors de Maó ja l’han provat… i volen repetir l’experiència en els menús del mes de juny! A Sant Lluís i a Ciutadella, provaran el be aquesta setmana. Na Conchi, sa cuinera del càtering Barber i Sintes, ens ha passat la seva recepta, per si alguna familia s’anima a cuinar-lo. Bon profit!
Ingredients:
- be ecològic (tallat a trossos per fer estofat, sense os)
- tomàtic pelat
- ceba
- alls
- llor
- romaní
- pastanagues
- pebre verd
- vi banc
- sal
Elaboració:
Sofregir la carn de be ecològic amb un poquet d’oli d’oliva juntament amb el romaní i el llor. Afegir el vi blanc i si fa falta, un poc d’aigua. Deixar-ho destapat fins que evapori. A part, elaborar un sofrit amb totes les verdures; triturar i afegir a la carn de be.